Author Topic: Alarm  (Read 511 times)

PrPrebenebeN

• Guest
Alarm
« on: January 20, 2009, 11:57:10 PM »
Hej

Er der nogen der vil dele deres erfaringer med alarm til Vmax.
Basalt synes jeg kun at have behov for en SMS hvis nogen 'piller'  men kan man få det uden at skulle købe satelitskakomefterdig med ?.

Vh PrebeN

Offline Mjølner

• I AM KOK
Sv: Alarm
« Reply #1 on: January 22, 2009, 12:51:58 AM »
Jeg forstår ikke helt hvad du skriver ;) ;) ;)  jeg har et GPS baceret alarm system med et SIM kort som "vi" er glade for til ca. 4200- Freja ved altid hvor jeg er, således bliver jeg tit nød til at parkere et sted og så tage en TAXA når jeg skal på Svingerklubben alene  ;D ;D ;D hun ved ligeledes altid hvor Mjølner er, samt hastighed når jeg er på tur i det udenlanske, dette er en god forklaring hvis man er i stand til at låne cyklen ud til en tilfældig Vmax Freak medens man laver noget "Helt" andet, dette fungere fint, eneste problem er forsinklsen af SMS beskeder via Tele udbyderne til mig og Alarm centralen  :'( :'( :'( kom gerne forbi for demo,,,,,,,
Mjølner

Offline Spider

• Administrator
  • Jeg er ikke racist bare lidt mørkeræd
« Reply #2 on: January 22, 2009, 06:57:55 PM »
ja sådan kan det gå der er også denne her http://www.lpas.dk/index.php mvh spider  ;) ;) ;)

PrPrebenebeN

• Guest
« Reply #3 on: January 23, 2009, 06:58:49 AM »
Hej

Tak for svarene.

Jeg kan godt se der kan være store ulemper, det må jeg lige tænke over   :o

vh PrebeN

Offline Freja

« Reply #4 on: May 03, 2009, 02:08:54 PM »
Hej Preben,
Jeg mener faktisk at Mjølners alarm virker ganske godt. Er der nogen der "piller" kommer der en SMS og den kommer normalt omgående. Vi har et par gange oplevet forsinkelser når vi har været i udlandet og Vmaxen har været efterladt i DK. Men alt i alt et rigtig godt system.

Og jo, jeg har en enkelt gang "sporet" Mjølner. Han var i Norge alene i et forfærdeligt regnvejr og jeg kunne ikke fange ham på mobilen. Så jeg ringede til Maxen og tastede de modtagne koordinater og vupti kunne jeg se at alt var ok. Han var på landevejen i Norge, ca. 80 km fra målet og kørte 90km/t. Jeg var rolig igen.

Så kan kun anbefales herfra og mon ikke også prisen er faldet lidt vi har jo haft systement i et par år.

Håber at vi ses snart, Freja
Pas på jer selv og hinanden ;-)

Offline MAGMAX

• Governator
« Reply #5 on: May 03, 2009, 03:34:22 PM »
http://
Hej Perben:
Var inde hos Ehlers i sidste uge (Valby)
Der har han en SMS sag der kører på et SIM kort, taletid, og som ved alarm, ringer dig op, og du kan høre/optage på din mobil hvad tyvene siger.
Se det er smart!!

MVH MAGMAX
Vmax det sjoveste man kan foretage sig med tøj på/Riding a Vmax is the most thrilling thing you can do wearing clothes

Offline Freja

« Reply #6 on: May 03, 2009, 07:00:22 PM »
Det lyder lidt fedt, hvis man kan høre planerne om en evt "flytning" men hvad hvis der kun er en??????
Så Preben der er nok mange muligheder men vi kan leverer demo af Mjølners alarm.

Hvad siger frosikringsselskaberne egentligt er der nogen der har erfaring på det punkt. Jeg mener kan vi få billigere forsikring ved specielle alarm systemer?
Jeg er sikker på at en chatter eller to ved noget om det.... ::)

See you Freja

Offline Soltau

• Administrator
  • Disciple of K.O.K
« Reply #7 on: May 03, 2009, 07:55:51 PM »
Som udgangspunkt får man ikke rabat på forsikringen ved montering af alarm alene.
Der er dog tilfælde hvor man kan få forhandlet sig frem til en rabat og andre tilfælde hvor det er et krav fra selskabet at der er monteret alarm og startspærre.
I de tilfælde skal man være opmærksom på:
- at hvis cyklen bliver stjålet, har selskaberne tit den indstilling at en startspærre ikke kan omgås - ergo vil de konkludere at den ikke har været aktiveret, hvilket betyder at du ikke har overholdt betingelserne i din police . det vil i nogle tilfælde betyde er reduktion i erstatningen på 40% (ud over de 20% der er normal selvrisiko ved tyveri).
I nogle tilfælde bortfalder dækningen helt.
I de tilfælde kan du prøve at overbevise selskabet om at du har overholdt dine forpligtgelser, men det bliver sikkert svært hvis cyklen ikke bliver fundet.

Det varierer selvfølgelig fra selskab til selskab.
Derfor er det som altid vigtigt klarlægge, at hvis man fået rabat - hvad har man så givet køb på?

En alarm/ startspærre er en udemærket ide, men med mindre det er et krav fra forsikringen, så brug den for at få en roligere søvn om natten i stedet for at spare et par håndører (normalt omkring 10% af præmien)

Håber at i kan bruge det.

Soltau

4 hjul er 2 for mange og 2 cylinder er 2 for lidt!

Offline Freja

« Reply #8 on: May 03, 2009, 08:28:05 PM »
Pyh ha.....

Jeg var overbevist om  at der var " nogen" der havde viden om dette emne. Så tak Soltau det er rigtig godt at vi alle kan blive klogere. Og ja, her sover vi godt om natten, det er en trykhed med de alarmer på MC´erne.... for det er jo trods alt ikke alle der må have MC´en i spisestuen eller i soveværelset :D

Tak for i aften og ZZZZzzzzzzzz...................... fra Freja
« Last Edit: May 03, 2009, 08:32:59 PM by Freja »

Offline Mjølner

• I AM KOK
« Reply #9 on: May 05, 2009, 05:22:31 AM »
Til orintering er der en GPS alarm beskrevet i sidste nummer af Touring Nyt, det er ikke samme model som min men funktionen mm. er den samme og jo vi sover godt med den monteret 8) 8) 8)
Mjølner

Offline Bjarne

• **
« Reply #10 on: May 23, 2009, 06:06:08 PM »
Hej

Er der nogen der vil dele deres erfaringer med alarm til Vmax.
Basalt synes jeg kun at have behov for en SMS hvis nogen 'piller'  men kan man få det uden at skulle købe satelitskakomefterdig med ?.

Vh PrebeN

Alarm erfaringer

Jeg Har en Spyball alarm
den er jeg meget glad for
skal monteres et tørt sted
så er der ikke nogen problemer med dem
tåler ikke vand!
Koster ca 2300.00Kr
lidt info:SpyBall 8520 MC-Alarm

Fjernbetjent Tilkobling - Et langt blink, og to blop. Lysdioden lyser fast i 60 sekunder. Tryk på knap nr. 1 på senderen for at tilkoble. Før blinklyset slukker trykkes på knap nr. 2. Et lydsignal bekræfter, at sensoren er deaktiveret. Frakoblingen er midlertidig og gælder kun i en tilkoblingsperiode. Bevægelsessensorfunktionen slås til igen ved næste tilkobling.

Fjernbetjent Frakobling - Et kort blink og et kort blop. 2 korte blop hvis der har været en alarm.

Automatisk TyveriSikring - Når man slår tænding fra, tilkobler startspærringen efter 60 sekunder, hvis ikke alarmen tilkobles. Aktiverer man herefter fjernbetjeningen tilkobler alarmen.

Nødfrakobling - Foregår ved at tælle antallet af blink fra lysdioden, og slå tænding on/off. Koden fremgår af et plastickort som ligger i et forseglet konvolut. På bagsiden af dette kort er anført en brugsanvisning i miniature format på engelsk. Dansk brugsanvisning medfølger.

Patenteret SpyBall UltralydsSensor - Registrerer i hvilken position motorcyklen parkeres, og alarmerer hvis denne stilling ændres. Sensorens følsomhed kan justeres og sensoren kan slås helt fra (f.eks. hvis man vil alarm-sikre ved færgefart). Følsomheden kan evt. reduceres ved tilkobling.
Sleep funktion - Hvis man ikke bruger mc'en (1 dag i frakoblet eller 21 dage i tilkoblet), lukker alarmen ned og falder i søvn. Startspærre forbliver tilkoblet. Kan herefter kun vækkes med en kombination af fjernbetjening og tændingsnøgle.

Batteri Backup - Et indbygget batteri giver alarm hvis man forsøger at afmontere ledninger.

ISO 9001 godkendt - Italiensk kvalitetsprodukt designet og konstrueret efter de strengeste Europæiske krav.
Jeg ønsker alle Biker, super godt Biker vejr,
pas nu godt på jer selv,og de andre derude,
og husk at være gode ved hinanden.

Offline Soltau

• Administrator
  • Disciple of K.O.K
« Reply #11 on: May 24, 2009, 07:35:06 PM »
Har selv haft en Spyball alarm på en af mine tidligere cykler.
Stabilt system, nemt at montere (kan købes med stik der passer til ledningsnettet).

Det behøver ikke kun at være tyveri den beskytter imod.
Da jeg boede inde på Nørrebro var der en der bakkede ind i cyklen nede på gaden.
Hvis det ikke havde været for alarmen, var gerningsmanden bare kørt.
Men da halvdelen af opgangen hang ud af vinduerne og noterede hans nummer fik han afleveret sine oplysninger.

Det skal siges at jeg ikke var hjemme, så manden lever stadig  ;D

Soltau

4 hjul er 2 for mange og 2 cylinder er 2 for lidt!