Så blev maxxen endelig færdig.
Der er blevet sat en forstærket bagsvinger med nye lejer på og faste motorophæng.
Og det virker bare....et motorvejssving hvor den tidligere godt kunne føles lidt slatten, kan nu tages med +20 km/t og den føles bare klippefast.
Som en lille advarsel til jer andre maxxer, kan jeg også fortælle at jeg købte et engine saver beslag jos Maerz.
Bare for at være sikker, i ved forebyggelse fremmer forståelsen.
Da jeg fik åbnet bunden på motoren og tørret det hele rent for olie, kunne jeg se at den O-ring der sidder på olietrykrøret til toppen af motoren var skubbet ca. 1/4 del ud.
Det var noget af et arbejde at få skilt det hele ad, med kun 20 cm. mellem gulv og motor, men det lykkedes at få det hele sat rigtigt sammen igen og olierøret reetableret med en ny O-ring.
Engine saver beslaget blev monteret og det var tydeligt at det er noget der bør laves på alle maxxer, nu bliver det hvor det skal.
Der skrives nogle steder at det ikke er et problem på de nyere modeller, men min max ligger i den kategori så det passer vist ikke helt.
Nu er der kun tilbage at krydse fingre for at der ikke er noget der har taget skade af manglende olietryk.
Så til alle jer der ikke har monteret sådan et beslag eller har et olietryksur.
Gør det!
Det koster kun et par hundrede kroner og et par timer på gulvet.
Der skal ikke bruges noget specielt værktøj andet end en momentnøgle.
Hvis i ikke selv har mod på at skrue, er der helt sikkert et par stykker herinde der gerne giver en hånd.
Vi ses derude
Soltau