Author Topic: Mikuni Skruedag  (Read 166 times)

Offline Mjølner

• I AM KOK
Mikuni Skruedag
« on: November 18, 2009, 12:40:32 AM »
Mjølner skal dyses ind...V-Boost kontra ikke V-Boost, V-Boostet koblet ind permanent giver Moment hvorimod V-Boostet lukket giver Heste, De "kloge" hoveder fortæller mig at lufthastigheden ændre sig når Boostet åbner her begynder lufthastigheden at falde men dette kompencere Kaburatorene ikke umiddelbart for i forhold til Hovede Dyserne, da disse i så fald skulle levere mindre benzin ved høje omdrejninger/lavere lufthastighed, dette ville kunne lade sig gøre HVIS der fantes nåle for hovedespjældene der ikke var koniske men skiftede facon efter hvilken omdrejninger motoren kørte med ::) :P :-[ :-X :o 8) ??? jeg har ikke set dem nogen steder, men hvis jeg havde valgt at køre med EFI kunne man bare havde ændret dette i settings :-* :-* :-*

(Symtom, køre fint og langt på literen ved normal kørsel, i rullefelt "Dør" motoren ved 5-6000 RPM hvor den mangler brændstof, (Helt tydeligt på Dyno kurven) kommer så igen men bliver nu kvalt i brændstof, det samme gør de der opholder sig i samme rum eller bagved på landevejen ;D ;D ;D )

Det første år efter ombygningen kom han på rullefelt hos en unavngiven for at blive dyset ind, de brugte også en hel dag samt en tank benzin og 3600- i timeløn for at konstatere at alt virkede som det skulle, ingen ting blev ændret overhovet, han virkede jo bare fantastisk, ja for helvede det er en totalt ombygget 1500 motor så hvis man bare sammenligner med en standart full power er den da meget "god" men dette er jo ikke det samme som hvad den kan komme til at lave, en hver kan få en masse heste på toppen men at den så skal gå 3500 RPM i tomgang for ikke at gå i stå er bare en detalje 8) 8) 8)  nej kunsten er at få en motorcykel til at være dynamisk også i dagligdagen, men på striben må den gerne være en Satan, og ham kan man kun styre hvis han er dynamisk og gør hvad man forventer, det vigtigste er at forholdet mellem Moment og HK passer til hvad "MAN" kan lægge på asfalten når raketten tager af, 120 meter hjulspin er det nemmeste men giver helt sikkert en plads langt nede i feltet spørg bare mig, Freja vandt over Mjølner ::) ::) ::)

Alt dette er således aldrig blevet gjort rigtigt da jeg altid har kørt med normalt V-Boost her skal tages en væsentlig beslutning omkring funktionen Fuld åben eller lukket for stedse for at give jævnt flow, jeg tror jeg vælger at lukke for stedse ??? ??? jeg har talt med Drengene fra Promotor de vil gerne være behjælpelige så vi selv skruer, de vil så stå for det praktiske hvor vi benytter Lydmurens Rullefelt, da det ikke er et fritids job for disse kan det kun foregå på hverdage er der interesse for at deltage så finder vi en dag over vinteren?

Hvis der skulle sidde en og vide noget om ovenstående og eventuelt kan rette mig i mine antagelser høre jeg gerne desangående.

Og jo ALLE er velkommene
« Last Edit: November 18, 2009, 02:09:36 PM by Mjølner »
Mjølner